Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 16 July 2012

Dia cantik yg amat. Fullstop.

Assalamualaikum sume..

Arini tetibe je aku teringat ttg retis ni. Dah lama aku tak tengok dia berlakon.. Rindu plak kat lakonan dia.. Time kecik2 dulu, masa drama lakonan dia tgh hot mcm maggi kari xtra pedas mamee + cili api byk2 *perghhhh,eh ttbe je kan, kalau aku pegi sekolah je, kawan2 duk cakap2 pasal drama dia. Kat umah, jgn tanya ar, lg dasat, dgn mak,  kakak n abg2 aku skali duk ikut flow drama dia.. Sedara datang umah je, dorang pot pet pot pet pasal drama tu gak.. *eceh, nak kata konon hot sangat drama tu. =_='

Tapi seyes aku rasa mmg drama tu bawak penangan yg amat kat surirumah-surirumah, termasuk amah2 indon maupun filipina time tu. *over je. Kalau tak silap aku, taun 2002 kot drama dia disiarkan kat TV 2..

Ehh jap, jap.. Aku tak mention lg kan drama ape die blakon kan?? N sape retis tu pun aku tak sebut lg kan?? Kikikik cetus saspen je aku ni *muke senyum burok mintak penampor.

Korang le teka tak sapa dia?? Alaa.. Korang jgnla scroll down lagi, ni lah masanya korang test daya fikiran korang tu.. Bagi otak korang cerdas sikit.. *muke senyum manis nak suh korang ikut cakap.NGEEE...
Korang kan minat retis2 ni..hehe *err? Bukan gurls mmg suke amik tau pasal dunia retis ke? *ehh??
Fine, correct me if I'm wrong. Heheehee

So, sapa ntah retis yg aku maksudkan tu?? Neelofa? Taklah.. Die retis baru.. Erra Fazira? Pun bukan.. *eh, apsal ko tanya n ko jawab ek? nak mintak penumbuk ke? =_= (cehh, banyak plak aku melalut kan).

Okeh korang, aku bagi hint. Dia bukan org Mesia ek.. Bukan gak org Indon.. Orgnya cakap Tagalog, haa mane lagi kalau bukan Filipina..
Yup, dia Filipino. Mahal kita. *err, ttbe.
N she is....*drum roll, jeng jeng jeng...

                 








KRISTINE HERMOSA!!














Kenal tak kenal tak??=)


Cantikkan senyuman die...*_*


Urmm maybe ada jugak yang tak kenal retis ni.. Jadi, meh aku cite serba sikit pasal dia ni..
Nama mak bapak dia bagi: Kristine Hermosa Orille
Nama manja: Tin ( macam nama pggilan aku jek. AWW~ :') )
Umur:  29 tahun
Mak dia Spanish, bapak dia Filipino (no wonderla cantik jelita dia ni..)
Kristine jd pelakon masa umur 12 taun, lepas dia ikut kakak dia, Kathleen Hermosa (skrg pelakon gak), pegi audition untuk rancangan dalam tv ABS-CBN.

Kristine without make-up, just flawless...


Sebab dia tinggi n cantik masa tu, dia pun ditawarkan berlakon untuk pertama kalinya.. Pastu, bila umur 15 taun, dia berlakon dlm drama bersiri Sa Sandaling Kailangan Mo Ako, yg katanya hit la kt Filipina time tu..

N dia start dikenali ramai kat Mesia negara terchinter kita ni, mase taun 2002 (kalau tak silap aku laa), sbb drama hot Pangako Sa Yo.. Haa, korang ingat cite tu?? Sedih kan kan?? Aku duk tengok mak aku asyik nangis tengok cite tu la dulu2... Dia jadik heroin, yg heronya encem yg amattt, Jericho Rosales. Start dari berlakon drama tu, dia pun kapel la ngan Jericho tu.. Kiranya, Jericho tu chinter pertame dia laa.. Sepadan kott! :')

Kristine and her first love, Jericho ^__^

Pastu dia kembali buat aku n family aku excited duk ngadap drama lakonan dia kat tv, kalau tak silap aku gak, siaran Astro Prima.. Tajuk drama tu Sana'y Wala Nang Wakas.. Cite tu mmg bestttt sgt.. Mungkin sebab lakonan dia berkesan, ditambah plak dgn pelakon encem2, iaitu Jericho Rosales (again!!=) ) n Diether Ocampo.


Drama lakonan diorang ni faveret aku! =)

N fyi, dia dah clash ngan Jericho sbelum depa suma berlakon same2 dalam cite Sana'y Wala Nang Wakas tu.. Bak kata Johan, sedeyh pedeyh... :'(

Then, ironically, dia kapel plak ngan Diether, masa depa tgah shooting drama tu.. Cinte lokasi plak skali lg.. Nak jd jodoh dia, dia kawenla ngan Diether tu.. But, lepas 5 tahun camtu, diorang bercerai-berai.. Pasal apa?? Mengikut sumber yg dipercayai, Diether tu ada masalah attitude sket.. Dia dilabel sebagai aktor bermasalah oleh pihak media.. Kesian plak.. Pasal tu laa diorang cerai...


Saat-saat bahagia baru kawen huhu (yg laki tu Diether)

Lepas Tin (ehem,bukan aku yek, si Kristine ni laa) blakon cite2 lain, dia pun ada affair la ngan aktor-aktor Filipina yg lain.. Malas aku nak sebut satu2, hehe..

AND...

FINALLY!


Dia temui cinta sejati! *mata kelip2, tangan pegang pipi.


Laki tu ialah Oyo Sotto (please percaya, nama dia mmg camtu...). Dia ni kalau tak silap, retis gak kot.. Diorang pun berkawen n live happily ever after.. Sampaila la ni. Diorang kawen akhir tahun 2011.. 

Bagai pinang dibelah-belah ikut suka ati mak depa.

Majlis kawen takde media, just family n friends. Aww gojess~

Sweet gila! Look, They wore sneakers! kau hade?? XD


N sekarang, diorang ada dua anak, sorang anak angkat lelaki bernama Kristian Daniel n anak kandung pompuan, Ondrea Bliss.


Happy mom n doter! :'D


Aku ni dalam malas2 aku pun, aku rajin plak update blog pasal retis yang aku suka. Haha pelik aku.. Aku letak gambar banyak-banyak sebab nak bagitau korang incase korang tak kenal dia ni.. So, kalau korang nak tau lebih lanjut pasal dia ni, korang rajin-rajinla google search ek.. =)

** Gambar-gambar sume aku curik dari Pakcik Google. Die mmg baik ati ^_^


Till here, assalamualaikum.. :)

2 comments:

  1. ohh dulu aku pon rajin gak tgok citer PENGANKUT SAYUR tu.. hehehe

    memang die cun sgt.. lama dah x denga cite pasal die ni.. makin cantik rupenye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tuka title plak cte tu..retis natural beauty kan, harusla makin lawa kan..;)

      Delete